Co tak naprawdę stanowi o grze i kiedy ją tworzy autor za pomocą rpgmakera ?
[b]ABS/System Walki[/b] -
Weźmy
przykład gotowych ABS - to jest właśnie gra. Na tym się opiera.
Przecież zachowania wrogów i działanie czarów, oraz działanie broni - to
jest podstawa czyjejś gry. Autor musi wymyślić sam te elementy - wtedy
mówimy, że tworzy grę zręcznościową z walką.
Coś co
autor musi stworzyć sam aby była mowa o własnej grze zręcznościowej.
Dlaczego kiedy używa gotowego ABSA z RUBY nie tworzy ? To jak robienie
nowej mapy do Unreal Edytora - mamy grę Unreal 1 jakieś
potwory/ataki/bronie i sposób ich działania i sposób zachowania wrogów -
te rzeczy stanowią całego Unreal 1 jeśli ktoś robi sobie mapę w Unreal
Edytorze to nie robi nic więcej jak mapy do Unreala 1 - po prostu
rozrzuca po mapie gotowe już bronie i przedmioty i potwory. Ktoś musiał
się napracować, aby stworzyć te działania
czarów,broni,przeciwników,przedmiotów - tak powstał Unreal.
Tak
samo jest z ABS w rpgmaker - jeśli ktoś używa gotowego to nie robi gry -
wstawia podstawę cudzej gry jak totalny noob i udaje, że to jego.
Rozkłada czary, rozkłada potwory i ich gotowe zachowanie i rozkłada
gotowe bronie - to tak jak z Unreal Edytorem - ustawia kawałki czyjejś
gry.
Aby gra była własna musi mieć własny system walki - czary ich działanie, zachowanie broni, zachowanie wrogów - oryginalność.
[b]Różne
systemy Pogody itp. Kowalstwa, Craftingu, minigry itd. [/b]- Nie robisz
ich ? Chcesz mieć w grze ? Nie tworzysz. Znów jak noob kserujesz
skrypty ruby i nie tworzysz tylko dokładasz kolejne zlepki, które zrobił
ktoś inny i już były - a więc nie ty stworzyłeś kolejnego element gry,
ale dołożyłeś gotowiec, który zrobił ktoś, a nie ty.
[b]RGSS/Ruby[/b]
- każdy kto wstawia kolejny gotowy skrypty budujący kawałek rozgrywki -
odejmuje sobie punkt od tworzenia jako twórca. Taka zbieranina gotowych
skryptów Ruby to nic innego jak zbieranina śmieci, które ktoś znajduje w
sieci i układa na stertę gruzu, którą mylnie nazywa grą - bo to już nie
jest tworzenie gry.
Gra to proces polegający na
tworzeniu elementów, które stanowią o rozgrywce - takie rzeczy jak
zachowania wrogów w systemach walki/walki/sposób działania systemów
walki/różne sposoby na wymianę przedmiotów itd. to są elementy, które
stanowią grę. Jeśli ich nie tworzysz co zostaje ?
Pewnie
napiszecie no tak, ale jest jeszcze fabuła - zgadza się jest, ale rm
służy do tworzenia gier - jaki jest twój udział w tworzeniu gry kiedy
składasz całość z fragmentów rozgrywki, które zrobił ktoś, a nie ty ? -
zbieranie sterty śmieci utworzenie kupki gruzu i napisanie książki.
Nie
jesteś wtedy twórcą gry - jesteś powielaczem/śmieciarzem, który nie
tworzy, ale zbiera i tworzy stertę gruzu i dodaje do tego trochę opisów.
Na tym się udział twórczy kończy. Jeśli nie tworzysz systemu walki, nie
tworzysz różnych dodatków budujących rozgrywkę - Jesteś tylko
bajkopisarzem.
Ktoś się z tym nie zgadza ? Myślę, że
jasno jest przedstawione. Kto składa całość z gotowców nie tworzy -
powiela tylko cudze fragmenty gry...a tak naprawdę nie tworzy nic.
Dlatego
ogólnie brzydzę się tymi wszystkimi projektami, które kopiują gotowe
fragmenty rozgrywki w formie skryptów ruby i wstawiają do swoich
projektów - takie osoby dla mnie to nie twórcy, ale śmieciarze, którzy
zbierają sterty śmieci znalezionych w sieci i jeszcze mają czelność
wmawiać innym kłamstwa, że stworzyli grę - a co zrobili tak naprawdę ?
Zebrali różne śmiecie z neta i dopisali trochę tekstu. To nie tworzenie
gry to dopisywanie tekstu do gier innych osób...Bo wierzcie mi lub nie,
ale nawet taki ABS jest grą samą w sobie. Wystarczy rozstawić parę
wrogów,broni i zbudować mapkę. Mówi wam to coś ? To to samo jak w
przypadku wymienionego wcześniej Unreala...
O
wiele lepszy efekt daje prostota - proste elementy, ale własne to już
nie przypadkowe śmiecie, ale przemyślane elementy, które stworzą całą
własną grę i ona będzie zawsze lepsza - bo w niej wszystko będzie do
siebie pasować, a stworzone elementy będą się ze sobą zgrywać, a nie
będzie zbieraniną przypadkowo znalezionych śmieci z neta , którą trudno
nazwać grą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz