wtorek, 9 czerwca 2015

Tworzenie gier czy sterty gruzu z przypadkowych śmieci ?

Co tak naprawdę stanowi o grze i kiedy ją tworzy autor za pomocą rpgmakera ?





[b]ABS/System Walki[/b] -

Weźmy przykład gotowych ABS - to jest właśnie gra. Na tym się opiera. Przecież zachowania wrogów i działanie czarów, oraz działanie broni - to jest podstawa czyjejś gry. Autor musi wymyślić sam te elementy - wtedy mówimy, że tworzy grę zręcznościową z walką.

Coś co autor musi stworzyć sam aby była mowa o własnej grze zręcznościowej. Dlaczego kiedy używa gotowego ABSA z RUBY nie tworzy ? To jak robienie nowej mapy do Unreal Edytora - mamy grę Unreal 1 jakieś potwory/ataki/bronie i sposób ich działania i sposób zachowania wrogów - te rzeczy stanowią całego Unreal 1 jeśli ktoś robi sobie mapę w Unreal Edytorze to nie robi nic więcej jak mapy do Unreala 1 - po prostu rozrzuca po mapie gotowe już bronie i przedmioty i potwory. Ktoś musiał się napracować, aby stworzyć te działania czarów,broni,przeciwników,przedmiotów - tak powstał Unreal.

Tak samo jest z ABS w rpgmaker - jeśli ktoś używa gotowego to nie robi gry - wstawia podstawę cudzej gry jak totalny noob i udaje, że to jego. Rozkłada czary, rozkłada potwory i ich gotowe zachowanie i rozkłada gotowe bronie - to tak jak z Unreal Edytorem - ustawia kawałki czyjejś gry.


Aby gra była własna musi mieć własny system walki - czary ich działanie, zachowanie broni, zachowanie wrogów - oryginalność.





[b]Różne systemy Pogody itp. Kowalstwa, Craftingu, minigry itd. [/b]- Nie robisz ich ? Chcesz mieć w grze ? Nie tworzysz. Znów jak noob kserujesz skrypty ruby i nie tworzysz tylko dokładasz kolejne zlepki, które zrobił ktoś inny i już były - a więc nie ty stworzyłeś kolejnego element gry, ale dołożyłeś gotowiec, który zrobił ktoś, a nie ty.




[b]RGSS/Ruby[/b] - każdy kto wstawia kolejny gotowy skrypty budujący kawałek rozgrywki - odejmuje sobie punkt od tworzenia jako twórca. Taka zbieranina gotowych skryptów Ruby to nic innego jak zbieranina śmieci, które ktoś znajduje w sieci i układa na stertę gruzu, którą mylnie nazywa grą - bo to już nie jest tworzenie gry.

Gra to proces polegający na tworzeniu elementów, które stanowią o rozgrywce - takie rzeczy jak zachowania wrogów w systemach walki/walki/sposób działania systemów walki/różne sposoby na wymianę przedmiotów itd. to są elementy, które stanowią grę. Jeśli ich nie tworzysz co zostaje ?




Pewnie napiszecie no tak, ale jest jeszcze fabuła - zgadza się jest, ale rm służy do tworzenia gier - jaki jest twój udział w tworzeniu gry kiedy składasz całość z fragmentów rozgrywki, które zrobił ktoś, a nie ty ? - zbieranie sterty śmieci utworzenie kupki gruzu i napisanie książki.
Nie jesteś wtedy twórcą gry - jesteś powielaczem/śmieciarzem, który nie tworzy, ale zbiera i tworzy stertę gruzu i dodaje do tego trochę opisów. Na tym się udział twórczy kończy. Jeśli nie tworzysz systemu walki, nie tworzysz różnych dodatków budujących rozgrywkę -  Jesteś tylko bajkopisarzem.

Ktoś się z tym nie zgadza ? Myślę, że jasno jest przedstawione. Kto składa całość z gotowców nie tworzy - powiela tylko cudze fragmenty gry...a tak naprawdę nie tworzy nic.



Dlatego ogólnie brzydzę się tymi wszystkimi projektami, które kopiują gotowe fragmenty rozgrywki w formie skryptów ruby i wstawiają do swoich projektów - takie osoby dla mnie to nie twórcy, ale śmieciarze, którzy zbierają sterty śmieci znalezionych w sieci i jeszcze mają czelność wmawiać innym kłamstwa, że stworzyli grę - a co zrobili tak naprawdę ? Zebrali różne śmiecie z neta i dopisali trochę tekstu. To nie tworzenie gry to dopisywanie tekstu do gier innych osób...Bo wierzcie mi lub nie, ale nawet taki ABS jest grą samą w sobie. Wystarczy rozstawić parę wrogów,broni i zbudować mapkę. Mówi wam to coś ? To to samo jak w przypadku wymienionego wcześniej Unreala...



O wiele lepszy efekt daje prostota - proste elementy, ale własne to już nie przypadkowe śmiecie, ale przemyślane elementy, które stworzą całą własną grę i ona będzie zawsze lepsza - bo w niej wszystko będzie do siebie pasować, a stworzone elementy będą się ze sobą zgrywać, a nie będzie zbieraniną przypadkowo znalezionych śmieci z neta , którą trudno nazwać grą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz